donderdag 12 september 2013

Weinig mandjes en veel sterren

Terwijl ik de eerste houtkachels door het open raam ruik en de bramenwijn beneden in het gistvat gezellig staat te pruttelen denk ik niet alleen aan herfst maar ook aan mijn sterretjes. De afgelopen week zijn er maar liefst 84 sterren van de totaal 230 sterren doorgepit. De duimpjes zijn nu natuurlijk wel een beetje stukgequilt, maar dat mag de pret niet drukken.



Al die doorgequilte sterren veranderen nu in een heerlijk comfortabele knuffeldeken. Ondertussen dwalen mijn gedachten af naar al die eerdere keren dat ik een deken aan het quilten was. Naar al die keren dat ik naald en draad oppakte om heerlijk te frutten. Van quilten op mijn zolderkamertje om de eenzaamheid te verdrijven toen ik net op mijzelf woonde tot lekker gezellig handwerken terwijl mijn lieve maatje naast me op de bank zit. Droomt u ook altijd zo heerlijk weg tijdens het quilten?


Nu ik al het overhemdblauw om de sterretjes zie ben ik enorm blij dat ik ergens (klikkerdeklik) "Goofse" inspiratie heb opgedaan, waarvoor dank! Ik kan u vertellen dat de lichtblauwe overhemden van de Wibra heerlijk werken ;-)





De mandjes zijn alleen een beetje in de verdrukking geraakt door alle activiteit rondom de sterrenlap. Er zijn er maar 2 gemaakt, terwijl ik er normaal 3 per woensdag maak. Maar geen nood, vorig weekend had ik er uit puur plezier nog eentje extra gemaakt. Op het linkse mandje op de foto ziet u potloodstreepjes uit een ver quiltverleden. Gelukkig wast de wasmachine er die wel uit. Ondertussen zijn er ook blokjes gemaakt waarover later. Pollewop gaat namelijk iedere week zelf 1 blokje ontwerpen en uitvoeren naast al die blokjes die er worden uitgekozen uit de Dear Jane, Farmers Wife, Sylvia Bridal Sampler en Civil War blokjes van Barabara Brackman. Bent u benieuwd? In het weekend volgt er meer hierover!

Tot ziens en veel quiltplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten